söndag, oktober 03, 2004

Att gå ut kan ju vara kul, men...

...det hjälper ju om kvällens dj spelade bra musik också...

Var på Palace med C och M igår. Det var väl sådar.. Uppe på det lilla dansgolvet spelade den sämsta dj jag hört på väldigt, väldigt länge. Tänk dig den här spellistan. Först någon europop låt i E-type stil, sedan Det gör ont i ett upbeattempo, följt av två(2!) låtar av B.e.p. som sedan återföljs av Tuffa tider... Som om inte det vore nog höggs låtarna av mitt i sången när nästa låt skulle spelas.... Hur ska man kunna dansa till något sådant? Jag menar, hallå, dansa till Tuffa tider? En låt som borde förbjudas att spelas över huvudtaget!

Annars hade jag lite kul med själva dansandet på dansgolvet nere. Härmade den typiska bruden, som försöker dansa utan att något ska hamna på fel ställa. Då är det inte så viktigt att man rör sig i takt med musiken, och så ska man se utt som om man tänker: ”Oj, så snygg jag är, killarna ser väl det nu när jag rör mig helt rätt. Håret far väl inte i oordning? Bäst att jag dansar lite lugnare. Får inte glömma att puta med brösten och läpparna.”

Det värsta är att det fungerar. Såg hur flera killar börjde kolla. Hur puckade är dom?!? Killarna alltså.

Nästa gång jag går ut skulle jag kanske ta med några av mina skivor.

Inga kommentarer: